loading...
Eyvaneky NEWS
تبلیغات
تبلیغات
در جستجوی علوم

زرین دانلود


.....تولبار اختصاصی ایوانکی نیوز...........تولبار اختصاصی ایوانکی نیوز..... Get our toolbar!
فروشگاه ایوانکی نیوز


آخرین ارسال های انجمن
ADMIN بازدید : 1432 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)
ایوانکی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر:
مشاور ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد طرح‎های ویژه دولت دهم اظهار داشت: به زودی بدهی معوقه پیمانکاران سد "نم رود" پرداخت خواهد شد.

  در پی انتشار گزارش 11 آذرماه خبرگزاری مهر با عنوان " روستای "سله بن" فیروزکوه زیر آب می رود/ سد "نم رود" پروژه ای 7 ساله"، جلسه ای ظهر چهارشنبه با حضور علی اکبر محرابیان مشاور رئیس جمهور، علیرضا دائمی معاون آبفا وزارت نیرو، خسرو ارتقایی مدیرعامل آب منطقه ای تهران، سعید افشار نادری فرماندار فیروزکوه در محل ساختمان اداری این سد برای بررسی مشکلات و تسهیل در پروژه سد "نم رود" برگزار شد.

علی اکبر محرابیان  وزیر سابق صنایع و معادن در این جلسه از مسئولان اجرایی سد "نم رود" خواست که تا پایان خرداد ماه سال 92 آبگیری اولیه  سد را انجام دهند، همچنین در مورد مشکلات مالی این پروژه نیز قول مساعد داد تا پیگیری برای صدور مجوز اوراق مشارکت را تا  پایان آذر ماه از بانک مرکزی اخذ کنند و همچنین قسمتی از معوقه های مالی این پروژه نیز تا پایان آذرماه پرداخت شود.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران نیز در این جلسه ضمن تشکر از شرکت ساختمانی "کولهام" که پیمانکار اولیه این سد بود، گفت: شرکت "جهاد توسعه منابع آب" از  15 فروردین ماه سال 91 به عنوان پیمانکار جدید با قرارداد 36 ماهه مسئولیت سد را قبول کرد.

خسرو ارتقایی افزود: تمهیدات لازم برای جابجایی روستای "سله بن" انجام شده و با دستور مرتضی تمدن استاندار تهران، اقدامات اجرایی روستای جدید در حال انجام است.

پیشرفت 72 درصدی سد "نم رود"

مجری طرح سد "نم رود" و نماینده کارفرما در سد "نم رود" نیز در این جلسه، پیشرفت فیزیکی سد را 72 درصد دانست و از مشکلات عدیده این پروژه به کمبود اعتبار اشاره کرد.

مجتبی ایزدی نیا از اهداف احداث این سد را تنظیم سالانه 119.5 میلیون مترمکعب آب برای تأمین نیازهای کشاورزی دشت گرمسار و "چزکین" و آب شرب شهرستان گرمسار و ایوانکی و همچنین نیاز آبی شهرستان فیروزکوه برشمرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه مسئولان از قسمتهای مختلف سد "نم رود" بازدید کردند.

روستای "سله بن" با قدمت 500 ساله دورادور تپه ای واقع شده است که برای حدود سه هزار سال قبل از میلاد است؛ این روستا که در 23 کیلومتری غرب فیروزکوه قرار دارد، به خاطر احداث سد "نم رود" به طور کامل زیر آب می رود .

عملیات اجرایی سد "نم رود" از سال 84 آغاز شده است و برای احداث این  سد که ارتفاع آن در طرح اولیه 120 متر بود و بعد به 82 متر کاهش یافت اما حریمی که برای سد مشخص کردند و زمینهای مردم را در طرح قرار دادند، همان مبنا 120 متر است که باید با کم شدن ارتفاع سد، حریم سد هم کم شود.

سد "نم رود" سد خاکی با پوسته سنگریزی که ارتفاع آن 82 متر، عرض تاج 12 متر و طول تاج را 680 متر است و حجم مصالح خاکریزی شده در این سد هفت میلیون و 200هزار مترمکعب است که سرریز آن از نوع اوجی آزاد و شیب سرریز 16 درصد و 21 درصد است،عرض سرریز 22 متر در این سد از دیوار آب بند و پرده تزریق استفاده شده است.

سنگهای استفاده شده در این سد از معادن 1.5 کیلومتری این سد و خاک رس آن از معادن روستای "ورسخواران" که در شش کیلومتری این سد واقع شده است، تأمین می شود.

در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سد، حدود 70 درصد است که 139 میلیون مترمکعب حجم کل سد بوده و 120 میلیون مترمکعب حجم مفید این سد است که با تکمیل و آبگیری سد، کل روستای "سله بن" زیر آب می رود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات


تبلیغات
مرورگر توصیه شده ما

                                         

                                                  

                  

برای دانلود هر کدام از مرورگرها روی آنها کلیک کنید

درباره ما
به ما در فیس بوک بپیوندید
به ما در توییتر بپیوندید
به ما در فیسنما بپیوندید
به ما در باشگاه ایرانیان بپیوندید
به ما در ایما بپیوندید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا ایوانکی نیوز به فعالیت خود ادامه بدهد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 111
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 232
  • بازدید ماه : 547
  • بازدید سال : 1,927
  • بازدید کلی : 103,536
  • کدهای اختصاصی


    ساعت فلش

    وضعیت آب و هوا

    کد QR سایت ما
    ایوانکی شاپ

       


    اعضای سایت در صورت ارسال ایمیل و نام کاربری خود به «eyvanekynews@yahoo.com» از 5% تخفیف برخوردار میشوند

    لطفا نام اصلی و شماره کارت خود را جهت ارسال مبلغ تخفیف به حسابتان در ایمیل ارسالی منظور فرمایید

    جستجوی خبر
                                          اخبار استان سمنان
    به امید فردایی بدون درد
    تبلیغات متنی